25 Ekim 2012 Perşembe

Bayramın ilk günü

Bayram gunleri benim için hep evden kaçmak istediğim günler olmuştur İstanbul günlerinde... Malum ailenin büyük ferdiyle yaşayınca tüm çocukları, kardeşleri akrabaları gelir eh sende klasik evin kızı rolünde hizmet etmek zorunda kalırdın... sabahtan guzel kıyafetler giyerek oturma odasında camın onunde gelene gidene bakmak.. ve akrabalaran birini bahçeden içeri geçerken görüp evin son rütüşlarını yapıp kapıya dogru yol almak... el öpme, hatır sorma ... tatlı,  kahve , cay yada yemek seremonileri... babanem senelerdir hep nohut ıslatırdı bir gece önceden bayramda yemek için ...tabiki yanında da pilav.. ilk gün bitince bir rahatlama olurdu bende bu bayramda bitti diye..uzerimdeki cicileri çıkarıp kendime çekildiğim andaki o huzuru şimdi yaşiyormuşum gibi hatırladım..
Artık uzaklardayım ... 5 senedir bayramları yalnız geçiriyorum.. bugun babanemle konustum bayram için yine nohut yapmıştı.. bu sefer kurban bayramı oldugu için ekstradan da ciğer kesilen kurbanlıktan.. senelerdir her bayram aynı geçiyor vede geçecek babanem yaşadiği sürece İstanbul da yada yaz evi Çardak'ta ... Allah ona uzun ömürler versin.. beni bugunlere gelmemi sağlayan güçlü kadın.. Yeri herzaman ayrıdır bende..
Konuyu dağıtmadan Allah nice huzurluklu sağlıklı bayramlar geçirmek nasip etsin inşallah diyerek bayramın  ılk gününün akşamını yalnız , Abu dhabi deki yeni evime alışmaya çalışarak, digitürk internet çay kahve keyfiyle bitiriyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder